Monday, October 27, 2008

The Wedding (part 1)

24.10 2008. Cantik tarikh ni. Kalau dulu tarikh ni mengingatkan aku pada sesuatu tapi kali ni tarikh ni menjadi tarikh yang cukup bermakna buat abang aku yang dah 26tahun membujangkan diri(hahahahaha). 26 tahun tu kira memang umur dia lah. Bukannya dia kahwin tua. So untuk post kali ni aku akan buat secara berperingkat. Tak larat nak tulis semua dalam satu post. Everything yang aku sepanjang majlis tu berlansung. Ini part pertama.





Malam 24 haribulan tu berlansungnya majlis baca nikah abang aku ni. Majlis dijalankan kira2 jam 9.30 malam. Berlansung kat rumah pengatin perempuan di Kuantan. Nak dijadikan cerita hari tu aku bergerak agak lewat dari KL. Dalam pukul 6 baru nak gerak. Time tu semua ahli keluarga dah pun balik ke kampung. Semua ada kecuali aku. Ingatkan boleh sampai awal. Tapi MRR2 pula jam. Lewat juga la jawapnya. On the way ke kuantan tu mak aku call. Tanya aku dah kat mana. Time tu dah pukul 8.20malam. Aku baru kat Karak kot. Majlis pukul 9.30, tinggal lebey kurang 1jam 10 minit je lagi. Waktu2 cam tu nak taknak terpaksa lah aku buat benda yang tak pernah aku buat. Meter viva tu dah cecah 140k/m ke 150k/m. Rasa cam nak pecah enjin kereta tu, tapi dah tak ada pilihan. Tekan juga la. Sampai ke Gambang lebih kurang jam 9.30malam. Abang aku call. Dia cakap semua benda dah berjalan dengan lancar. Alhamdulillah. Sampai ke rumah majlis berlansung lebih kurang 9.40 malam. Aku lewat 10 minit je. Tapi takpe lah. Janji semua selamat. Weh..tiba2 aku jadi malas. Esok la sambung. HAHAHAHAHA!!!~









Be good =)

2 comments:

[N]ai.m Dau[d] said...

abg ko yg kawin, tp plak yg lbeh2 cas hensem..ceh

p/s: ble nak bg no tipon akak ko? hahaha!

parkos said...

bedo~